Grzyby-Start

Foto galeria Asza

Foto galeria Janusz

Foto galeria Bobson

Początek maja to dobry czas na poszukiwanie smardzowatych. Mieliśmy ochotę nie tylko je znaleźć, ale również pokosztować, spędziliśmy więc majowy weekend u podnóża Babiej Góry na Słowacji.

Powrót mitrówek
 Foto galeria
   Rok temu moje miejsce, gdzie w ogromnych ilościach występowały mitrówki półwolne zawiodło. Podejrzewałam, że porządki ( wycinka krzaków, zrobienie nowej dróżki ) zastopowały wzrost tych grzybów oraz innych gatunków.
Znając jednak dobrze środowisko w jakim występują wyszukałam sobie wtedy nowe terytoria.
Ko(..)kusy

Galeria foto

Jako, że zagościła wiosna, czas skończyć z morświństwem i rozpocząć całodniowe wypady za miasto. Oczywiście, z szacunku dla ulubionych miejsc, należało zacząć od Orawy.

Cel był prosty: wyrąbać Aszę w ilości znalezionych gatunków grzybków, kupić wodę gazowaną u Jany Motylovej, zobaczyć krokusy.

Wiosennych grzybów czar

Foto galeria

Wiosna zagościła na dobre, wokół ją widać, słychać i czuć. Kwitną wiosenne kwiaty, słychać radosny śpiew ptaków, czuć zapach świeżości. Zaczynają owocować pierwsze grzyby, nie nadają się do jedzenia, większość z nich jest pod ochroną w Polsce, są prawdziwym balsamem dla spragnionych oczu.

W poszukiwaniu wiosny

Galeria zdjęć

Liczebność uczestników naszych poszukiwań wiosennych nieoczekiwanie się zmniejszyła i do Doliny Będkowskiej dotarlismy w towarzystwie Uranii, Łukasza i oczywiście Robusia. Zapraszam na krótki spacer po najdłuższej podkrakowskiej dolince.

Historia pewnego rudla
 Foto galeria
   Wszystko zaczęło się rok temu, kiedy podczas śnieżnej zimy moje narciarskie trasy skrzyżowały się ze ścieżkami saren. Zauważyłam, że zwierzęta chodzą stałymi szlakami i pojawiają się na nich prawie o tej samej porze.
Jeden mały rudel, 6 zwierząt, miał dróżkę przez moje rodzinne włości, więc postanowiłam bliżej mu się przyjrzeć.
Przedwiosenne westchnienia

Galeria zdjęć

Poranna temperatura powyżej zera już nastraja optymistycznie. Dołączają do niej promyki słońca i od razu wstępują w człowieka chęci, by jak najszybciej wyrwać się z czterech ścian.

Menażeria zapięta w swoich fotelikach i można ruszać w szeroki świat.

Tyskie impresje

Galeria zdjęć

Wymiana telefonów. Sprawa (czytaj - pretekst): wręczenie baniek "za współudział". Efekt: w niedzielny ranek drzemy do tych Tych. Za kierownikiem oczywiście Dorotka. Obok niej podsypia "Kyś". W przedziale cargo ja z Miskiem (też podsypiał).

Lekki mrozik. Na niebie słoneczko. Po prostu rewelka.

Okno z widokiem na Giewont
   Księżycowego światła magnezjowe fale
Zalały srebrne Tatry i regli kurhany...
Śni Giewont lodowaty, gdyby olbrzym szklany,
O światów czarodziejskich zielonym krysztale...
„Tatry w zimie” Wacław Wolski (1867-1928)
Leśny prezent

Foto galeria

Z dużym zainteresowaniem, a nawet lekką nutą zazdrości, śledziłam od kilku lat doniesienia Mirka o występowaniu maleńkich pachnących domową przyprawą grzybków. Po wizycie u Mirków w Lasach oliwskich i po tym, jak Marcin Wilga „przegonił” nas po lesie w ich poszukiwaniu, doszliśmy do wniosku, że i u nas powinny występować. Z uporem maniaka oglądaliśmy uszkodzone i martwe buki i graby, nasze poszukiwania nie przynosiły efektu, wierzyliśmy jednak, że gdzieś tam rosną...

Pierwsza wycieczka

Galeria zdjęć

Słoneczna niedziela . Trzyma lekki mrozik . "Kyś" ma już prawie miesiąc, więc najwyższy już czas, aby ruszyć na dalszą wycieczkę. Wybór jest prosty. Czas odwiedzić Lipniczaków. Złożyć świąteczne życzenia, dojrzeć letnich włości, posłuchać "njusów" i opowiedzieć swoje. No i oczywiście: pokazać "Kysia".

Czytaj całość...
<< Start < Poprzednia 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 Następna > Ostatnia >>

22 Sierpnia 2017
Maria, Namysław,
Oswald, Oswalda,
Tymoteusz, Zygfryd
Do końca roku zostało 132 dni.
Grzybland Na Facebooku
Konkursy
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie
Nie pamiętasz hasła?
Nie masz konta? Załóż je sobie